sobota 25. února 2012

Coffee lover

     K narozeninám jsem dostala tenhle geniálně jednoduchý kávovar Bialetti Moka Express. Měli jsme možnost vyzkoušet si ho už před časem v Římě a od té doby jsem si ho přála. Nejen že je to nekomplikované udělátko, které zvládnu hravě obsloužit i já, ale navíc umí opravdu skvělou kávu. Už teď jsem si ho zamilovala, zvlášť když použiju výbornou ručně zpracovanou Arabicu dovezenou z Dominikánské republiky.
     Další náš oblíbený způsob přípravy kávy, je ten Kambodžský (nebo Vietnamský). Pochopitelně také s použitím té správné kávy. Káva se napěchuje do vrchního sítka, které se zalije vroucí vodou a vznikne takový jednoduchý překapávač. Do této kávy se ovšem místo obyčejného mléka, používá husté slazené mléko (například Salko).

19 komentářů:

  1. Tak koukám, máme další společnou lásku - kávovary Bianetti mám už dva, nemůžu si je vynachválit (pochopitelně v kombinaci s kvalitní kávou). Je to takové italské národní stříbro http://www.bialetti.it/ :))
    Právě si tady jednu dávám, přeju hezká večer.
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za komentář Heleno. Taky sedím u kávičky. Je to prostě nejlepší relax::)))

      Vymazat
  2. Krásný obrázek. Miluji kávu.

    OdpovědětVymazat
  3. Bez ranní (odpolední a večerní) kávy by nemohl proběhnout žádný můj den. Kávovar ale pořád řeším, nenarazila jsem doteď na ten správný. Možná, že už ale vím...Bianetti? ;-)
    Vivi

    OdpovědětVymazat
  4. Priznám sa, ja som kávový "barbar", pretože môj kávovar už roky odpočíva v skrinke a kupujem si len "nesku". Tá musí byť s mliekom, ale bez cukru. Začala som ju piť z dôvodu vysokého tlaku a nahovárala som si, že táto mi toľko neuškodí. Práve som sa nedávno trošku pochytila s jedným známym, ktorému som tvrdila, že najlepší druh kávy je arabica, no on ma presviedčal o robuste. Tak ako to je?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já také "neskou" nepohrdnu, je to přecijen nejjednodší.
      My s manželem upřednostňujeme Arabicu. Je jemnější, není hořká.
      Přidávám úryvek z www.druhykavy.cz kde vám dávají za pravdu:
      "Základním rozdílem mezi Arabikou a Robustou je kvalita. Nejkvalitnější kávy jsou pouze z Arabiky. Káva Robusta má kvalitu mnohem nižší, než Arabika, a nejen z tohoto důvodu je levnější. Kávová zrna z Robusty jsou také výrazně hořčí a nemají tak výraznou a příjemnou chuť ani aroma."

      Vymazat
  5. Kávičku můžu, i když teď ji omezuju, ale v bývalé práci jsme dostali Nespresso, tam jsem si pochutnala na kde čem, z kapslí, no, to je takový kompromis. Mno, ale nad klasického turka u babičky na zahradě v létě, nemá nic. :) (PS: jojo, salko, to jsem nedávno vypila i bez kafe, jako dezert. :D :D :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé Binno ty jsi mě pobavila...to jsi musela být řádně naslazená, co?:)
      No já turka moc nemůžu, nějak mi nedělá dobře na žaludek, ale dřív jsem ho pila. Díky za komentář a hezkou neděli.

      Vymazat
  6. Já dřív vypila kdeco, ale teď jsem si navykla na maličké espresso bez mléka a s troškou cukru. Italská inspirace. A základem je kvalitní čertvě pražená káva. Mňam:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takhle přesně si dává kávu můj manžel. Já všechno střihnu mlékem:)
      Ale ta čerstvě pražená káva, to máte pravdu, to je prostě povinnost.

      Vymazat
  7. Až sem ta káva voní!Stará dobrá, osvědčená "udělátka " na kávu. Taky u nás kdysi sloužila. Káva, u nás je první ranní společnicí, ovšem já nedám dopustit během dne na capuccino a přístroj Delonghi:-D Holt věkem člověk zpohodlní!A pak mimo domov nejlepší káva v kavárně "U Madony", zde je snad nejlepší kafe na světě, mají dodávky kávy od malých pěstitelů.(Mamakafe v Praze ve Vodičkové ul.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mamacoffee vypadá parádně, koukám na jejich stránky a dostávám chuť na kávičku. A kde je kavárna "U Madony", že bychom se zastavili?:)

      Vymazat
    2. Ta je v Českém Brodě, možná trochu z ruky? Jinnak najdete odkaz na mém blogu v levém sloupci.
      Přeji pohodu s dobrou kávou. Mamacoffee, jen doporučuji.

      Vymazat
    3. V Českém Brodě, odkaz je na mém blogu v levém sloupci. A Mamacoffee, jen doporučuji.
      Přeji pohodu u kávy:-)

      Vymazat
  8. miluju moka konvičky! my taky máme, jen teda z obyčejného supráče (ale španělského, aspoň=)); navíc jsem teď začala pracovat v kavárně, takže kdybyste potřebovali poradit s hrubostí namletí atd., jsem tady, hihi!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, nevím jestli bych zvládla dělat v kavárně....asi bych se pořád vozila na kofeinovém koníčku:)))
      Pozor, 60 káv denně - to je již smrtelná dávka kofeinu.
      Ale myslím, že je dobrý znát někoho, kdo to umí správně namlýt.....tak že kde se máme stavit na kafčo?:-)

      Vymazat
  9. Hm, vůně kávy mne přitáhla až sem. Přiznám se, že jsem rozmazlená co se týče přípravy, šup kapsle a výborné presso (samozřejmě bez cukru a mléka) je na světě. Taky byly doby, kdy jsem se piplala s kávou - ne tedy v konvičce, ale v klasickém pákovém - a bavilo mě to. Jenže pak když přišla návštěva, stála jsem u toho a dělala jedno za druhým pořád dokola. Tak teď podvádím s kapslema. No, většinou to aspoň vynahrazuju prezentací:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky děláte taková ta srdíčka ze skořice a kytičky z kávové pěny? To se mi moc líbí, ale nemám tu trpělivost:)))

      Vymazat
  10. V Českém Brodě, odkaz je na mém blogu v levém sloupci. A Mamacoffee, jen doporučuji.
    Přeji pohodu u kávy:-)

    OdpovědětVymazat

Oblíbené příspěvky