neděle 3. června 2012

Divadlo žije

     Ano, divadllo žije, tedy alespoň u nás doma. A nemyslím tím, že máme doma "Itálii", ačkoli ani to nemůžu tak docela vyvrátit:).  Myslímt tím spíš to, že jsme nadšení obdivovatelé a návštěvníci mnoha divadelních představení. U nás v Teplicích nemáme stálý profesionální divadelní soubor, ale zato máme moc pěkné divadlo ve kterém často  někdo hostuje. 
Já jsem zarytá Cimrmanoložka, můj manžel zase Werichomilec a oba jsme po zhlédnutí Hrdého Budžese ke všem divadelním kusům dost kritičtí a máme tendenci všechny hry porovnávat s tímto bezkonkurenčním koncertem Báry Hrzánové a ta je prostě nepřekonatelná, tak že díky ní u nás pár obstojných her propadlo:-)
     Každopádně v poslední době jsme viděli tyto dvě hry.
Dioptrie růžových brýlí v podání herců Švandova divadla. Hru napsal Xindl X a na portálu i-divadlo má 68% a já s tímhle hodnocením souhlasím. Hra mě pobavila (víc než manžela). Chlapík se probudí vedle neznáme ženy v posteli. Ona se chová jako jeho manželka, ale on jí vůbec nezná a naopak se obává, že až přijde domů jeho žena tak je načape spolu. Ona je ale natolik přesvědčivá, že on začíná věřit tomu, že se tak trochu zbláznil a že ta o které si myslí že je jeho skutečná manželka, je vlastně jen iluze. Jeho kamarád psychiatr mu to vysvětluje tak, že před tím svou ženu viděl dioptrikou růžových brýlí, které mu právě spadly. Tahle část je moc fajn a je v ní spousta vtipných scén, například když chlapík, který se živí jako DJej se náhle začne oblékat do kovbojských klobouků a vest s třásněmi a poslouchat county, dle stylistiky své nové ženy. Když ale pak začneme přicházet k jádru pudla, tedy k faktu, že se obě ženy vyměnili, jelikož skutečná žena měla pocit že jí manžel brzdí v kariéře, tak hra dostává trochu trhliny. Přesto je to vtipný kousek a rozhodně stojí za zkouknutí.

     Druhá hra kterou jsme nedávno viděli se jmenuje Soudné sestry a na repertoáru jí má  Divadlo v Dlouhé. Scénář napsal Stephen Briggs na motivy Úžasné zeměplochy od Terryho Pratchetta. Dle i-divadla má 84%, já jí ovšem dávám tak 75%. Těžko popisovat děj, ale předloha je tak známá, že to asi ani nemá cenu. Kostýmy i výprava jsou úžasné. Když vylezla na jeviště Ilona Svobodová v kostýmu  ne nepodobném erotickému korzetu který pro Madonu navrhl Jean-Paul Gaultier, tak jsem opravdu zůstala ohromená úžasem. Párkrát jsem se opravdu srdečně zasmála. Zvlášt když byl na scéně Mirosla Táborský, nebo Tomáš Turek. Hra byla ale až moc dlouhá a hlavní hrdinky, tedy soudné sestry nebyly úplně přesvědčivé, nemluvily dostatečně nahlas a často jim nebylo rozumět. I tak je to ale podle mě hodně slušný nadprůměr.
      Za chvíli začínají divadelní prázdniny, tak je to asi na dlouho to poslední co jsem měla příležitost vidět. Tak že pěkné prázdniny a budeme se těšít, že v září něco překoná Budžese:)


Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky