úterý 31. července 2012

Odpočívejte v pokoji mé věrné přítelkyně

     Poznala jsem je někdy před deseti lety, když jsem se připravovala na cestu do Indie. Potřebovala jsem sebou parťačky, na které bych se mohla spolehnout. A tak vzniko mnohaleté partnerství. Od té doby jsem bez nich nedala ránu. Procházely se se mnou po nejednom pobřeží, šlapaly jsme po fosiliemi posetých cestičkách v Mexiku, prašnými pěšinkami v kambodžském pralese i po rušných ulicích Dillí či Bangkoku. Máčely se se mnou v Ganze i v Mekongu. Po deset let, každou dovolenou i každý výlet. Nikdy jsem nikam neodjela bez nich. Těšily jsme se na naší vánoční cestu do Vietnamu. Už se tam spolu ale nepodíváme. Naše nedávná italská odysea pro ně byla tou poslední, během cesty mě opustily navždy.
     Kdysi jsem v jednom módním lifestylovém časopisu četla článek o nejasexuálnějším obleční, které ženy nosí. Šlo o jakýsi žebříček těch nejhorších kreací s apelem na ženy, aby se takhle neoblékaly. Vzpomínám, že na prvním místě byly harémky a hned na druhém sportovní sandále. Nesouhlasím! Sportovní sandále nejsou módní lahůdka, ale ani se tak netváří, je to funkční obuv. Nebo by jste si snad chtěli na letní výpravu do hor ke sportovním kalhotám a mikině obout botky od Manolo Blahnika? Moje asexuální sportovní sandály mě nikde nikdy netlačily, přesto nohu držely pevně, chodidla mě v nich nikdy nebolela, i když mám lehce zborcenou klenbu. A to jsem se v nich něco nachodila. Myslím, že takovou službu jako mi prokázaly za deset let, by mi žádné Louboutinky neprokázaly. "Pohřbila" jsem je v Miláně - městě módy. Nic menšího si totiž nezasloužily. Už teď vím, že náhradu budu hledat opravu těžko.



9 komentářů:

  1. Jéé, to je pěkný článek. :) Já svoje sandály taky zbožňuju. ;) Jedou "teprve" čtvrtou sezónu, ale je to fakt nenahraditelná letní obuv. Doufám, že se pochlubíš s novými. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, manžel se mi směje, ale cestou z Milána mi opravdu ukápla slzička, když jsem si představila, jak tam leží v popelnici. Aspoň jsem suchým zipem připevnila jednu k druhé, aby se neztratily. Byly tak pohodlné a měly jsme toho společně tolik za sebou.
      Nové si budu muset pořídit na vánoční dovču a vidíš....to jsi mi připomněla, že je musím koupit teď hned, jelikož v zimě pak nebude asi pořádný výběr.
      Díky za komentář a těším se na váš další článek:)

      Vymazat
  2. Velice elegantní odchod na cestu z tohoto světa:-D Pozůstalé přeji najít znovu stejně dobré a vytrvalé kamarádky, do nepohody.Pro zbytek jsme tu my blogerky.-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Lezarts.
      Botky se mnou, již ve značně rozpadajícím se stavu, procestovaly kus Itálie, aby mohly spočinout v Miláně....zdálo se mi to jako takové zadostiučinění:)

      Vymazat
  3. Myslím si, že vydržali veľmi dlho. Ja mám podobné, nosím ich ešte len tretie leto a už sa mi rozpadajú. A to nemajú za sebou také náročné cesty. Pekná óda na topánky :-) Keď som prečítala prvé slova druhého odseku, tak som si pomyslela, že s akou ľahkosťou tá žena prešla od tak smutnej témy k móde a že to nám ani neprezradí, čo sa to tým jej dvom priateľkám stalo? :-)))) No trošku mi trvalo, kým som si uvedomila, že aj tá prvá časť je písaná o tom istom.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se omlouvám za neúmyslnou mystifikaci....:-)
      Díky za komentář.

      Vymazat
  4. Ahoj A díky za návštěvu.
    Také se nerada loučím s pohodnými a praktickými miláčky.
    Mám podobné a zatím drží a dokonce k nim nosím harémky /můj muž jim říká turky a z kamarádky si dělá legraci, že nám k nim při koupi zapomněli dám ovci zdarma/Prý je to děs, ale už si zvykl.
    Miláno Mecca mody, tak kde jinde je ponechat.
    Krásný zbytek léta a dobrému nákupu zdar.
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za hezký komentář.
      Je fajn poznat někoho kdo boří módní mýty:)

      Vymazat
  5. Ach tohle loučení znám - hned mi to připomělo to moje minulé léto. Ovšem tak důstojné místo k poslednímu odpočinku jsem jim neposkytla :)

    OdpovědětVymazat

Oblíbené příspěvky