sobota 7. července 2012

Ravenna

     Ravenna je město v oblasti Emilia Romagna, které je známé tím, že v něm zemřel Dante, poté co byl vyhnán z Florencie (je zde pochován) a také tím, že se tu nacházejí ty nejkrásnější mozaiky v zemi.
Město není příliž zajímavé, až na historické centrum, které se mi ale v porovnání s jinými městy nezdálo příliš veliké nebo něčím zvláštní, ale jen do té doby, než jsme vstoupili do Basilici di San Vitale.
Z tohoto svatostánku se mi tak trochu podlomila kolena. Bazilika je z roku 547 a působí opravdu velkolepě. Z  "nelegálního" odposlechu anglicky mluvící průvodkyně, která se věnovala své skupince zvědavců, jsme zjistili, že v bazilice byly použity všechny známé způsoby zdobení od mozaiek, přes fresky a obrazy po vitráže atd.. Je to jedna z prvních bazilik z raného křesťanství, kdy ještě ženy a muži museli sedět v chrámech odděleně. Muži byli v hlavní lodi, pro ženy byl vyčleněn ochoz. A ještě jedna zajímavost, místo oken sloužil tenounký plát mramoru. Díky tomu byla bazilika celkem tmavá, mramor propouštěl jen trochu zlatavě zabarveného měkkého světla a to umocňovalo atmosféru uvnitř. Nádhera.
Když jsem se dozvěděla, že v Ravenně jsou nejkrásnější mozaiky, tak jsem si nedokázala představit jak krásné budou. Jak v bazilice, tak v Mauzoleu di Galla Placida (hrobka Gally Placidie, sestry císaře Honoria, která stojí hned vedle baziliky), ale také v krásné křtitelnici Battistero degli Ariani, která stojí asi o 700 metrů dále najdete honosné mozaiky nádherných barev vykládané zlatem. Ovšem kostelů zdobených krásnými mozaikami je zde podstatně víc.

     Navíc jsem si tu koupila úžasný suvenýr, z kterého mám ohromnou radost, ale o tom třeba zase až někdy příště:)
Cestou z Ravenny nás navigace pěkně protáhla strmými kopci nahoru úzkými klikatícími se silnicemi. Na každém kopečku byl nějaký středověký masivní hrad. Jednou jsme neodolali a šli se podívat. Byli jsme na celém hradu prakticky sami a výhled byl k nezaplacení.
Jak se pomalu dostáváme víc a víc do vnitrozemí jsou cesty malebnější a malebnější. Jenom si tak jezdit a kochat se je samo o sobě moc příjemné. O to příjemnější jelikož v autě nám funguje klimatizace, zatím co v některých italských objektech je vedro k zalknutí:)

6 komentářů:

  1. To je zase krása... Na těch mozaikách je stejně nejlepší, že vůbec nevypadají jako mozaiky. :)) Co v těch kopcích dělá ta loďka? :) Jo a co že sis to koupila za suvenýr? Jsem fakt zvědavá, tak snad mě nebudeš dlouho napínat. ;)

    Přeji další pěkné zážitky. Lenka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Lenko.
      Co tam dělá ta loďka nevím, ale z dosupných indicií jsme vydedukovali, že se tam asi hraje divadlo pod širým nebem.
      Suvenýr mám náááádherný, jen to nafotím a dám to sem.
      Díky za komentář:)

      Vymazat
  2. To všechno je moc hezký,opravdu:O,a ted trochu vynadání to nás budeš napínat stím suvenýrem:DD?
    Né máš moc pěkný blog followruju:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že se ti můj dovolenkový seriál líbil.
      Díky moc za komentář....:)

      Vymazat
  3. Všetky ostatné miesta okrem Benátok budú pre mňa nové, nepoznané. Ešte som poriadne v Taliansku nebola. Možno sa na tvojich potulkách Talianskom nájde aj pekný most, ktorý by si chcela ukázať v rámci môjho projektu. Mrkni sa ku mne na blog.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jeden krásný most jsem viděla, ale nějak se mi nepodařilo ho nafotit. Až se začnu probírat všemi těmi fotkami, tak uvidím, co mi z něho vyšlo:)
      Já jsem taky velká milovnice mostů.

      Díky za komentář.

      Vymazat

Oblíbené příspěvky