neděle 12. srpna 2012

Stodolní party s vůní olomouckých tvarůžků

     Včera jsme se zůčasnili Stodolní party (party ve stodole). Byla jsem trochu nervózní, jelikož jsem nikoho z účastníků téhle akce neznala, ale nakonec to bylo celkem fajn. Když jdu mezi lidi, které neznám, upřednostňuji menší, komornější společnost. Tady ale bylo víc než dvacet lidí. Trochu jsme popili výborné červené vínko, ochutnali dobroty a nějaké domácí pálenky a přespali v místním penzionu. Stodola byla pěkně vyzdobená, pár detailů jsem vyfotila, ale už byla tma, tak že fotky nejsou moc dobré.




  
































    
     Všichni přinesli nějakou "home made" dobrotu. Bylo příjemné ochutnávat různé jednohubky, domácí medovník, domácí salsu s nachos a spoustu dalších rodinných specialit. Každý pak sledoval jak jde "jeho zboží" na odbyt a jak chutná ostatním. Já narychlo ušmoulala květákové placičky. Není to žádná specialita, ale chutnají nám a já nechtěla přijet s prázdnou a krom květáku jsme nic moc doma neměli. Navíc jsme s sebou vzali úžasné dobroty z olomouckých tvarůžků, které manžel přivezl z Tvarůžkové cukrárny v Lošticích.
      O cukrárně jsem se dozvěděla na webu Kudyznudy.cz, kde soutěží jako podnikatelský počin roku. Jejich výrobky mají řadu ocenění, jako regionální potravina Olomouckého kraje 2011 a regionální produkt Hané. Ale to vše si můžete přečíst na jejich internetových stránkách. Zákusky jsou výborné (hlavně kremrole) a k vínku, či pivku se dobře hodí. Přesto se mi zdají trochu nedotažené.Přidala bych nějaké bylinky, či koření, trochu bych to oživila. Za ochutnání ale rozhodně stojí.

     Akce byla velmi příjemná a podívala jsem se díky ní na několik nových míst kolem Milešovky, kde je tak krásná příroda a výhledy, které stojí za zaznamenání. Fotky ale nikdy nevypadají tak dobře jako skutečnost.





6 komentářů:

  1. Ta stodola vypadá fakt dobře :) a ty dorty ještě líp :) Každopádně zajímavý tip - škoda, že nemáme stodolu...tak leda chlívek nebo kurník (to je výzva!)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky bych nějakou stodolu brala, teda klidně i chlívek:-)
      Díky za komentář.

      Vymazat
  2. Určitě velmi příjemná atmosféra, je to vidět z tvých fotografií, stodola je též super v nekonvenčním stylu,a též bych ráda ochutnala tyto dobrůtky,díky za tip na výlet...:))

    OdpovědětVymazat
  3. ta stodola je krásná. Moc se mi líbí, jak ji majitelé využili.

    OdpovědětVymazat
  4. Sonio, Lucko díky za komentář.
    Stodola byla opravdu úžasná, a těch dobrot:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Původně jsem myslela, že stodola je ve Stodolní ale ona bude zřejmě kus dál :oD a také se mi líbí ...a ty dobrůtky hmmmm

    OdpovědětVymazat

Oblíbené příspěvky