pondělí 8. října 2012

Na skok v Paříži

     Už jsem se tu zmínila o tom, že září bylo velmi hektické a to i díky tomu, že jsem jela na tři dny do Paříže.  Ano, uznávám, když se řekne "musela jsem do Paříže", tak si každý asi pomyslí: "No ta se tedy má, jela do Paříže, zadarmo, a ještě si stěžuje." Jenže mě do Paříže vyslala na školení firma a když se musíte tři dny od rána do pozdního odpoledne pekelně soustředit nejen kvůli samotnému obsahu školení ale už kvůli tomu aby jste pochopili veškeré odborné výrazy v angličtině, tak je to dost úmorné.
I tak jsem si ale stihla udělat příjemnou procházku po Paříži, mrknout na Eiffelovku a zajít si na dobré jídlo i víno. To se prostě v Paříži musí. 







     Firma, ve které pracuji, si v centru Paříže, v takzvané Crystal Tour, pronajala tři patra kanceláří. Hned první fotka je vlastně pohled z okna jedné z nich. První fotka z druhého bloku fotek je budova Crystal Tour. 
Jelikož v době mé návštěvy Paříže bylo hodně hotelů obsazených z důvodů různých veletrhů, tak nebylo jiné místo než v Novotelu hned vedle Crystal Tour  vlastně kousíček od Eiffelovky. Nečekala bych ovšem že v poměrně drahém čtyřhvězdičkovém hotelu bude potřeba ještě platit zvlášť 20 EUR za snídani a dalších 18 EUR za jeden den připojení na internet....No i taková je Paříž.  
Ale nejlepší ze všeho je ten příjemný pocit, vycházející z faktu, že jsem sama v cizím městě. Pokud jste to nikdy nezkusili, tak vřele doporučuji. Je to velmi osvěžující zážitek.
Tak že za čtrnáct dní neshledanou Paříži:-)






18 komentářů:

  1. Paříž, zase ta okouzlující kráska na Sieně, je letos s podzimem populární(několik blogerek si tam odskočilo). Každý pohled a reportáž mě i po letech potěší. Miluji dvě města Paříž a Prahu, jak snadné?!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lezarts, sice jsem se tam vypravila, ale ne tak úplně z vlastní vůle a zdá se že mě to letos čeká ještě dvakrát. Popravdě já nejsem až tak velký fanoušek Paříže a raději bych si vybrala jiné město, třeba Řím. Ale je krásná ta Paříž, to zase jo:-)
      Díky za komentář, přeju pěkný večer.

      Vymazat
  2. Jezdit pracovně do Paříže, to musí být zážitek, alespoň pro mě která nevytáhne celý týden paty z kanceláře.
    Asi bych chodila za školení za krásami Paříže ;-)
    Ale to bych asi dlouho ve firmě zaměstnaná nebyla!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak Ilono, taky mě napadlo, že se jeden den hodím marod. Ale netroufla bych si, jsem holt ještě béčko:-)
      Asi si budu muset do té Paříže dojet na soukromou návštěvu, abych si to zase všechno pěkně prošla a prohlédla.
      Díky za komentář a přeju pěkný večer.

      Vymazat
  3. Já na férovku přiznávám, že závidím :o))) zrovna nedávno jsem prohlížela fotky, já Paříž a její atmosféru miluju a doufám, že někdy na jaře nastane ta správná chvíle vyrazit a fotit, posedávat po kavárnách a fotit, mlsat macrons a fotit lidi, jásat v galeriích ..... a samozřejmě budu moc ráda, za všechny tipy jak a co a kde. A ještě musím říct, že tvoje fotodokumentace je nádherná :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    2. Děkuji Aranel. Myslím, že na jaře určitě nastane ta správná chvíle:-) Já už jsem tu o jedné návštěvě Paříže psala ( článek 123 viva Eiffelovka z 31.března)
      Zkusím si vzpomenout, kde jsme bydleli, byl to takový malý levný příjemný hotýlek na Montmartru. Nevím jestli to ještě platí, ale v době mé návštěvy Paříže byl v pondělí vstup do Louvru zadarmo. Samozřejmě tam ale bylo natřískáno(i když těžko říct jestli to v jiné dny bylo lepší), ale ušetřit pár EUR na vínko se nám hodilo.
      Tak si to tam na jaře pěkně užij:-) Přeju pěkný večer.

      Vymazat
  4. Jsem moc ráda, že tenhle článek ukazuje Paříž trochu jinak a že se vyhýbá všem těm klišé a přeslazeným frázím. Zato tleskám. Taky tleskám super fotkám:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ó děkuji Lucie, naposled mi tleskali na besídce v mateřské škole, tak že je to pro mě zcela nový pocit:-)
      Já nejsem nikterak "poblázněná" Paříží a upřímně si myslím, že je spousta zajímavějších měst, ale Paříž je pojem, to se musí uznat:-)
      Já se teď málem potrhala smíchy u tvého článku o flirtování v Rusku, tak že si říkám: kam se hrabou Francouzi, ty by půl hodiny bez hnutí na svou vyvolenou zírat rozhodně nedokázali:-)))))
      Díky za komentář, pěkný večer.

      Vymazat
  5. Nádherné fotky. Paříž je snem mé dcery.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Amelie. Přeju dceři, aby jste se tam spolu brzo vypravily:-)

      Vymazat
  6. Díky za komentář na Kočkopsovi, prohlédli jsme tvoji Paříž, krásné fotky. Povídali jsme si o soše svobody. Máme tu jednu "řečičku" extra pro tebe: Vobšlehli ji a hotovo.(prohlásil Pejsek o američanech, prej to říkal Frey z Futuramy). Nějak nám ta výchova hapruje. :-))
    P.S. Ze své dávné návštěvy Paříže si vzpomínám pouze na sochu Palce, už netuším kde přesně stála.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za komentář Evino. Do teď jsem se považovala za Freyovu fanynku číslo jedna, ale tuhle hlášku neznám. Tvůj Pejsek je opravdu znalec (a řečičky mu jdou - jedna báseň).
      Je jasné, že máte doma veselo:-)
      Já tedy zase neznám tu sochu Palce, tak že musím znovu nutně do Paříže, aby si jí prohlédla:-)

      Vymazat
  7. Krásné,moc,já už skoro zapomněla,paměť na svitkovém filmu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji kočičko. Já taky vždycky hned zapomenu, ale na opravdu speciální chvíle jsem si vyvynula takový rituál. Dělám to hlavně u moře (miluju moře a uklidňuje mě). Tak půl hodiny u něj sedím (stojím), tupě zírám, a nikdo mě nesmí rušit.....nasávám atmosféru - nosem, očima, ušima, jak jen to jde. Udělám si z toho v hlavě takový klip a když je mi pak nejhůř, tak si to přehraju. Teď si zrovna přehrávám pozorování velryb na Islandu. Trochu mě to vždycky uklidní a uvědomím si, že jsou důležitější věci než práce a domácnost a že je potřeba tyhle všední malichernosti brát trochu s nadhledem....mě to tedy vážně pomáhá:-)

      Vymazat
  8. Paříž i se školením je určitě moc příjemná. Přiznám se, že já bych asi z té samoty v cizím městě měla asi stres, ale třeba taky ne .). Naše kamarádka francouzka studovala a žila několik let v Paříži a upřímně přiznala, že je ráda zpátky v Tolouse, odkud pochází. Paříž prý není tolik francouzská jak se nám cizincům zdá. Ani mě to moc nepřekvapilo. Je to krásné město, ale žít bych tam asi neuměla. V každém případě se moc těším na další pařížské reporty .)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Čaryfučko. Jo, přesně to říkali i moji francouzští kolegové: jestli chcete poznat skutečnou Francii, vyjeďtě mimo Paříž, třeba do Provence. Oni sami považují Paříž za zbytečně předraženou.
      Přeju pěkný víkend.

      Vymazat
  9. Já jsem zrovna typ, který má z cestování do zahraničí hrůzu, kdyby mě firma vyslala na školení do Paříže, asi to se mnou sekne! Naštěstí jsem už v důchodu, takže to nehrozí. ;-) Proto ti nezávidím, ale obdivuju tě!
    Moc se mi líbí fotky z Paříže.

    OdpovědětVymazat

Oblíbené příspěvky